måndag 23 augusti 2010

2 månader! (+2 dagar)

I förrgår fyllde Cornelia 2 månader. Det känns som om det har gått avsevärt mycket längre tid, förmodligen beroende på att jag hade 4 veckors semester nästan direkt efter de två pappa-veckorna man får vid födsel och adoption. Idag blir första pappa-dagen jag tar ut. Planen är att jag ska vara hemma varje måndag nu, eftersom killarna inte får gå heltid på dagis längre då Jenny är mamma-ledig.
Igår var jag hemma själv med Cornelia, Jenny var med Alexander och Sebastian på Stockholms flygfestival. Det var verkligen jättemysigt. Det är skönt att kunna se vad man vill på TV också, och slippa Bolibompa och diverse barnfilmer (Sebastian har blivit helt frälst i My Little Pony, en film Jenny hade när hon var liten). T.ex. lyckades jag se två avsnitt av "The Peter Serafinowicz Show".

Inga kommentarer: