söndag 8 augusti 2010

FNM

I onsdags fyllde Maja år, så vi åkte dit och åt middag och tog med oss tårta som Jenny hade bakat. Det var trevligt.
På torsdagen kom Caroline och Micke över på eftermiddagen och åt middag och spelade spel. Vi hann avverka UNO, Yatzy, Fia med knuff, plump, och sen UNO igen. Efter det var klockan runt 1 på natten, och dags att avsluta.
På fredagen skulle jag iväg på min första FNM-turnering någonsin, på Dragon's Lair. På förmiddagen gick jag ut med killarna, först till Stinsen-parken, och sen till lekplatsen inne i Stinsen. I Stinsen-parken blev vi vittnen till hur en ute-katt satte sig och bajsade under gungorna. Jag schasade iväg den, och som tur var hade jag med mig en påse så att jag kunde ta upp det katten hade gjort. Hur tänker egentligen folk som låter sina katter vara ute på det sättet? Rena idioter skulle jag vilja säga. Ok om man har dem ute på t.ex. en gård, men just i områden där det finns lekplatser. Det är väl vida känt att katter gärna gör sina behov i sandlådor och liknande.

Hursomhelst, senare på dagen bar det iväg in till stan och Kungsholmstorg. Tyvärr åkte jag ut i första rundan, spelade 1-2 mot min motståndare. I tredje rundan fick han ut en Sacred Wolf med en Volcanic Strength på. Jag spelade röd/grönt, så det var fritt fram för honom. Dock hade jag ute en Chandra's Spitfire, som jag racade med, och fick ner honom till 7 liv iallafall.

Inga kommentarer: