söndag 8 juni 2008

Gamla vänner

Igår åkte jag och Sebastian till Väsby, för att utnyttja mina föräldrars trädgård, för lite pool-badning. Rebecca och Daniel kom också, och de hade med sig en uppblåsbar pool av modell större:

Sebastian var inte särskilt sugen på att bada i poolen utan grät hysteriskt istället. Efter ett tag ställde han sig och kikade på den inifrån:

När vi ändå var hos mina föräldrar så passade jag på att försöka installera Windows XP Home på mammas dator (istället för ME som hon har nu). Det gick inget vidare, främst pga att skivan som jag hade inte fungerade att läsa ifrån. Jag tog med mig datorn hem och får försöka fixa det idag. Jag plockade med mig David Lynch's "Dune" också för, så den tänkte jag se ikväll.
Efter vi hade ätit lunch (Rebecca hade med sig lasagne och Crostinis) och Sebastian hade sovit så packade vi ihop och åkte därifrån. Jag passade på att åka förbi Dan och säga hej, vi kom fram till att det var c:a två år sedan vi sågs sist. Sen åkte vi och hälsade på Oskar:

Sebastian tyckte att det var kul med alla hundar, och han och Flaxa lekte med Sebastians mjukis-elefant.
På kvällen såg jag "Min granne Totoro" och efter det var jag helt slut.

Idag så bestämde jag mig för att ta en promenad bort till Kista Galleria med Sebastian och shoppa lite. Den vanliga vägen var dock avstängd, så jag fick gå ungefär dubbelt så långt som vanligt för att komma fram. Det resulterade i att jag började blöda på ena lilltån (eftersom jag har krokiga, sneda och vridna lilltår så skaver det rätt duktig när jag går i skor utan strumpor), samt att Sebastian somnade i vagnen på vägen:

Väl framme så köpte jag skydd till vår örontermometer på Onoff, och ett par billiga högtalare på SuperData, som visade sig vara av samma märke som vårt tangentbord. Vilket sammanträffande...
Vår lunch intogs på McDonalds, till Sebastians förtjusning:

2 kommentarer:

Anna/Kioskis sa...

Skojigt att läsa bloggen! Du borde blogga lika ofta även när du inte är "ensamma pappan" :)

Anonym sa...

Jattekul att se bılder pa Sebastıan, langtar sa efter honom. Nu ar det ınte langt kvar pa var resa har. I kvall ska jag, Alexander och Carolıne ga pa shoppıng medans mamma och Mıcke ska vara pa hotellet och lata sıg. Puss o kram, Alskar dıg!!!