måndag 14 juli 2008

Hemma igen!

Vi har spenderat en vecka på Öland med våra vänner Åsa och Rikard Ericsson och deras son Samuel. Själva hade vi bara med oss Alexander, Sebastian fick bo hos mormor Lisa en vecka.
Vi åkte kl 6 den 5:e juli, och var framme i Kalmar innan lunch. Tur att man har en fru som kör snabbt. Stugan vi hade hyrt var väl inte den finaste man sett, men var helt OK. Jag, Jenny och Alexander sov i en gäststuga på tomten, och det fungerade. Jag och Alexander sov bredvid varandra, för det mesta. Ibland sov Alexander på mig, vilket gjorde att jag inte kunde sova.

Så här bodde vi

Vi var ute på en hel del utflykter, på söndagen var vi och tittade på Stora Blink (aka Långe Erik) som till Alexanders stora förvåning inte hade något skägg:

Alexander och Åsa i fyren

Som synes så var inte vädret något att hurra över, men det blev bättre dagen efter, då vi var på Lådbilslandet med grabbarna:

Alexander ville köra en liten rosa bil

Efter den dagen var det mest bara regn och rusk, ända tills på torsdagen då vi var på Ölands djurpark och Alexander åkte en hel del karuseller, bland annat blev han medlurad på Spöktåget av Jenny:


Vi åkte hem till Sollentuna igen på fredagen, en dag tidigare än planerat. Det var så pass dåligt väder, så det kändes verkligen inte som att det var någon idé att stanna kvar.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Nu behöver ju inte jag skriva om Öland, du har ju gjort det så bra redan. Puss

Anonym sa...

Kul att se hur ni haft det!

Anonym sa...

Jenny sa att det var Alexander som självmant ville åka spöktåget, men så var inte fallet antar jag =P