onsdag 16 juli 2008

Helt oväntat

Jenny sov hos sina föräldrar i natt, mest för att få sova ut. Hon har haft ont i magen från och till de två-tre senaste månaderna, och har därför sovit rätt dåligt på nätterna. I måndags var vi på vårdcentralen och då fick vi veta att Jenny hade blåskatarr, men varför hon hade ont i magen visste de inte, så hon skulle få remiss till ultraljud. Hursomhelst, imorse ringde hon och sa att hon var på sjukhus! Först trodde jag att hon skojade, men det var sant...Hon hade fått så ont i natt så hennes pappa hade fått köra in henne till Danderyds, kl 3 på morgonen. Det visade sig att hon hade två cystor, en som var 12 cm lång och en som var 4 cm. Jag åkte dit vid 11-tiden med lite grejer (hennes pappa och lillesyster var här och passade barnen) men när jag kom fram skulle hon precis opereras. Jag åkte tillbaka efter vi hade ätit middag, den här gången fick min storebror vara barnvakt. Operationen hade gått bra, men Jenny var självklart trött och hade ont.

Ett stort tack till alla snälla som oroat sig för Jenny, och ett extra tack till Tobbe, Caroline och Bjarne som hjälpte mig med barnen. Tur att vi har en sån underbar familj.

Inga kommentarer: