måndag 7 september 2009

Det var den helgen

Var ute med jobbet i fredags, på Ballbreaker vid Gärdet. Vi spelade biljard, körde bilbana, bowlade och sköt skarv(inte på riktigt). Det var trevligt att umgås med sina medarbetare utanför kontoret. Kom hem rätt tidigt, vid 23.15.

I lördags tog Åsa och Rickard med sig Alexander till Mulle Meck-parken i Solna, och Jenny var på loppis med Maja. På eftermiddagen kom Åsa, Rickard, Samuel och Amanda hit och åt middag. Vi gjorde taco-paj. På kvällen såg jag och Jenny Die Hard 4.0, men Jenny somnade efter ungefär halva. Hon hade sett den förut.

På söndagen var det hektiskt värre. Jag och Alexander gick på hans första gympalektion, vilket han tyckte var jättekul. I början var han lite avvaktande, men sen hängde han i ribbstolarna som om han aldrig gjort annat. Efter det åkte hela familjen till IKEA, och köpte en IKEA PS Pendel och åt lunch. Killarna var jättetrötta när vi kom hem så de fick sova ett tag. Jag passade på att slå in presenten jag köpt till Bjarne, boken My Tank Is Fight, och spela lite Guitar Hero 3. Det var säkert över en månad sen jag gjorde det. Satsade på att få guld på Hit Me With Your Best Shot på Easy, men missade en ton. När jag fått liv i övriga familjen åkte vi till Kista och var där ett tag, innan Jenny skjutsade mig och killarna till Tunnelparken, medan hon själv åkte till Stinsen för att handla lite. Vi var säkert där i en timme, innan vi gick hem. När vi kom hem fick jag glida iväg till Coop Konsum för att handla lite köttbullar etc, så att vi skulle ha något att äta till middag. Efter middagen monterade jag ihop PS Pendel:n och sen gick ungarna och lade sig.

1 kommentar:

Jenny sa...

En ganska jobbig helg, hoppas den kommande blir bättre. Troligen inte med husvisning och kalas på två ställen.