onsdag 16 september 2009

Lill-lördag

Så var det onsdag igen. Mer än halva arbetsveckan har gått, det är Introtävlingen på P3 Musik och...ja det är väl inte så mycket mer. Zendikar närmar sig och andra Preview-veckan på MTG börjar närma sig sitt slut. Ska bli kul att komma iväg och spela lite Magic på riktigt. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir något strul hemmavid bara. Jenny ska nämligen iväg till Ullared fredag-lördag, så hon är borta i princip hela lördagen. Mina föräldrar kommer att ta hand om barnen, så det är bara att hålla tummarna för att ingen blir dålig... Senaste gången jag spelade med riktiga kort var samma lördag som vi flyttade hem, då jag och Bjarne spelade med mina starter-lekar. Innan dess var samma dag som Dennis gifte sig, då jag och Dan hann med två spel (jag vann med 2-0).
Mamma fyllde år i söndags, så vi var där i lördags och firade henne. Jenny hade bakat en god blåbärspaj, och mamma och pappa hade köpt en Schwarzwald-tårta. Göd deluxe! På söndagen var det full fart, på morgonen var Alexander på gympa med Jenny, och på eftermiddagen var vi på husvisning i Fresta och sen firade vi Olivia som fyllde två. Grattis!
Sebastian har börjat bli tuff att lägga på kvällarna, han är lätt uppe till halv nio-nio, förmodligen för att han sover för mycket på dagis. Vi har sagt till att vi inte vill att han ska sova så lång lunch, men det verkar hans fröknar strunta högaktningsfullt i. Trist.

Inga kommentarer: