måndag 21 maj 2007

En ny vecka

Det har hänt en del sen jag skrev sist. I torsdags (Kristi Himmelfärd) så var vi hemma hos Åsa, Rickard och Samuel och lät barnen leka med varandra. Anna, Martin och Vanja var också där, det är inte så ofta man träffar dem (Iofs var det inte så länge vi träffade dem, men i vanliga fall...) Meningen var att vi skulle ta med oss lunch och äta där, så skulle barnen få grillkorv. Jenny hade varit på Maxi och köpt baguetter till oss två, men det slutade med att alla vi vuxna åt pizza istället. Baguetterna åt vi till "middag" istället, samtidigt som vi såg på Lost.

På fredagen var vi på Öppnis med båda killarna, och Micke (R) kom och hälsade på.

Så kom då lördagen. Caroline och Micke (S) skulle överraska mig och Jenny med någon typ av aktivitet. Micke visste emellertid inte att det skulle vara hemligt och hade avslöjat för Jenny vad det var vi skulle göra. (Jenny skjutsade hem Micke (R) på fredagen, och då var bara Micke (S) hemma). Det enda jag visste var att vi skulle vara i Väsby senast kl 14.00. Större delen av morgonen spenderade jag och Alexander med att vara ute och gå och hämta paket på Posten och gunga och åka rutschkana. Det tog ungefär 2 timmar. När vi kom tillbaka hem, så tyckte jag och Jenny att det var lika bra att åka till Väsby på en gång, så skulle vi låta Alexander sova där. Så det gjorde vi. Den hemliga aktiviteten visade sig vara bowling. Det var ett tag sen jag bowlade, så mitt resultat blev väl inte något att skryta med, men kul var det. På kvällen bjöd vi på middag hemma hos oss, och så spelade vi plump (jag kom på plats 4 av 5), Rummikub (jag kom sist) och poker (jag vann).

På söndagen hade jag grymt ont i högra sidan av nacken, förmodligen på grund av bowlingen. På eftermiddagen åkte vi och hälsade på Bjarne, Rebecca och Daniel. Vi fikade och Alexander och Daniel gick ut och lekte (självklart under övervakning av mig och Bjarne). På kvällen såg vi ännu ett avsnitt av Lost (s3e20) och jag läste ut Count Zero av William Gibson. Det blev en rätt tidig kväll, jag somnade innan kl 23 iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fullt upp hela tiden, kul att lasa vad ni har for er!