tisdag 15 maj 2007

Premiär!

Igår var det en lugn dag, Jenny var i Upplands Väsby med Alexander på morgonen, och jag var hemma med Sebastian. Som tur är så sover han för det mesta, så jag fick lite jobb gjort. Dessutom kom jag mig för att rensa avloppet från badkaret, och det behövdes verkligen...
När vi åt mellis bestämde vi oss för att ge Sebastian sin första smakportion. Jag gjorde iordning lite banangröt, och gav honom lite på sked:

Lite gott verkade det vara iallafall.
Efter mellis bestämde jag mig för att gå ut en sväng med Alexander, så att han skulle få lite frisk luft. Vi hann inte långt innan Alexander hittade en vattenpöl som såg rolig ut. Han stod och trampade lite i den:

Sen gick han därifrån, sen gick han tillbaka, och det hela slutade självklart med att han låg på mage i pölen. Dags att gå hem alltså.
Efter middagen, med pyjamas på så var det dags att mysa lite med lillebrorsan:

Jag och Jenny såg ett avsnitt av Lost (s3e11) och jag försökte lära henne Magic. Men eftersom vi satt i sovrummet (där Sebastian låg och ville sova) så hann vi inte så långt. Vi får försöka igen, nån dag när Alexander är på dagis.

Inga kommentarer: