måndag 7 maj 2007

GP Stockholm

Den här helgen (5-6 maj) har det varit en Magic-Grand Prix-tävling på Scandic-hotellet i Infra City. Formatet var TimeSpiral Sealed och det kostade 300 kr att vara med. Runt 9:30-tiden var jag framme vid hotellet, och strax före 10-tiden började lek-registreringen. Inga problem här, förutom att jag behöll en foilad Plains i tron att den räknades som ett vanligt basic land. Att så förmodligen inte var fallet upptäckte jag då jag fick de kort jag skulle bygga min lek med, då det låg med en foilad Forest. Jag kallade genast till mig en domare och förklarade vad som hänt, men han tyckte att det inte var så mycket att göra åt.
De kort jag fick var följande:
Vitt:
Amrou Seekers
Benalish Cavalry
D'Avenant Healer
Errant Doomsayers
Oriss, Samite Guardian
Poultice Sliver
Shade of Trokair
Sinew Sliver
Tivadar of Thorn
Voidstone Gargoyle
Gift of Granite
Spirit Loop
Fortify
Patrician's Scorn

Blått:
Aquamorph Entity
Coral Trickster
Drifter il-Dal
Mistform Ultimus
Sage of Epityr
Shadow Sliver
Spiketail Drakeling
Synchronous Sliver
Timebender
Voidmage Husher
Arcanum Wings
Leaden Fists
Logic Knot
Moonlace
Think Twice
Temporal Eddy

Svart:
Augur of Skulls
Avatar of Woe
Basal Sliver
Faceless Devourer
Mana Skimmer
Spitting Sliver
Circle of Affliction
Fallen Ideal
Snake Cult Initiaion
Vampiric Link
Dash Hopes
Traitor's Clutch
Assassinate
Call to the Netherworld
Lost Hours

Rött:
Blood Knight
Bogardan Rager
Flamecore Elemental
Fomori Nomad
Sparkspitter
Tectonic Fiend
Thick-Skinned Goblin
Fatal Attraction
Ghitu Firebreathing
Brute Force
Ghostfire
Word of Seizing
Rift Bolt

Grönt:
Giant Dustwasp
Glass Asp
Havenwood Wurm
Nantuko Shaman
Nessian Courser
Pendelhaven Elder
Penumbra Spider
Spinneret Sliver
Uktabi Drake
Petrified Plating
Æther Web

Flerfärgade:
Ghostflame Sliver
Opaline Sliver

Artefakter:
Prismatic Lens
The Rack

Land:
Molten Slagheap

På grund av Molten Slagheap tänkte jag först köra med rött och svart, med ett stänk blått, men jag ändrade mig och körde blått och vitt med ett stänk rött istället:
Amrou Seekers
Benalish Cavalry
Errant Doomsayers
Oriss, Samite Guardian
Poultice Sliver
Sinew Sliver
Tivadar of Thorn
Arcanum Wings
Coral Trickster
Drifter il-Dal
Mistform Ultimus
Sage of Epityr
Shadow Sliver
Spiketail Drakeling
Synchronous Sliver
Blood Knight
Brute Force
Fomori Nomad
Ghostfire
Rift Bolt
Opaline Sliver
Prismatic Lens
The Rack

Så fem Slivers lyckades jag få med i leken, sex om man räknar med Mistform Ultimus.

Min första match spelade jag mot en engelsman, som var där med sin 13-åriga son (låter som nåt för mig och mina grabbar). Han spelade en röd-vit lek och vann 2-0 mot mig. Andra matchen var mot en grön-vit lek, där jag faktiskt vann första rundan, förlorade andra (pga en Icatian Crier som lyckades få ut runt 20 st Citizen-tokens), och tredje rundan blev oavgjord på grund av tidsbrist. Hade jag fått spela en runda till hade jag kunnat attackera med fyra slivers med shadow. Well, well, ett poäng iallafall.
Runda tre var mot en tysk (från Hamburg) som spelade rött-vitt-grönt, med Sprout Swarm, så det var 0-2 där också. Match 4 gick också 0-2 mot en röd-vit-svart lek, andra setet fick motståndaren ut en Stronghold Overseer, så då var det tack och adjö direkt. Femte matchen var mot en kille från Indonesien, och där gick det lite bättre för mig. Jag vann 2-0 och var därmed uppe i 4 poäng totalt. Därefter vann jag inte en enda gång till, 0-2 i alla resterande matcher alltså. Jag mötte bland annat en fungus-lek, med bl.a. Imperiosaur och en Errant Ephemeron. I en annan match fick motståndaren ut sin Oros, the Avenger i båda seten, och den hade jag inte mycket att sätta emot. I sista matchen fick motståndaren ut sin Penumbra Spider i båda seten, och den var det inte heller så mycket att göra åt.

Efter runda 9 hade jag alltså lyckats skrapa ihop 4 poäng (en draw + en vinst) och placerade mig därmed på plats 631 (av 714).

Hursomhelst hade jag jättekul, och gör gärna om det när tillfälle ges. Dessutom var Alan Pollack där, så jag fick min Prismatic Lens signerad (tur att jag fick ett Pollack-kort i min lek):

Inga kommentarer: