torsdag 23 september 2010

Kannibaler?

Idag åt vi Kasper till middag. Iallafall enligt Sebastian. Han var iallafall duktig och åt upp hela sin Kasper-bit, förmodligen för att jag sa att han skulle få en kaka efteråt. Jenny var på föräldraråd på dagis, och Cornelia skrek nästan hela tiden. Hon höll sig lugn i babysittern medan vi åt, men sen var det full volym. Antar att det är för att hon är trött, och mest van vid Jenny. Det som är mest trist med att hon skriker, är att man inte hinner göra något med Alexander och Sebastian. Imorgon kväll ska Jenny vara hemma iallafall, så då hinner vi nog pyssla lite i Alexanders pysselbok.
När vi gör det (och Jenny inte är hemma) brukar jag sätta på min musik som jag har i mobilen, via radion. Senast så kom Aphex Twin:s "Mt Saint Michel + Saint Michaels Mount", vilket är samma låt som används i Monkey Drummer-videon, som killarna tycker är rolig att titta på. Det roliga var att Alexander nästan direkt kände igen låten. Många kategoriserar säkert det här som "oljud" istället för musik, men det är så det är.
In other news: Facebook verkar ligga nere. Det kommer nog stå om det i tidningarna imorgon. Kan jag tippa.

Inga kommentarer: