måndag 20 september 2010

Sista frekvensmoduleringen

På jobbet scrobblar vi, när vi lyssnar på Spotify. Av någon anledning tänkte jag göra det hemifrån också, dock i huvudsak från Winamp, så jag laddade ner last.fm-applikationen igår och installerade den. När man väl börjar tänka efter så känns det rätt meningslöst. Vem är egentligen intresserad av vad jag lyssnar på för låt just nu? Men det är väl däråt hela internet-grejen leder. Tweets och statusradsuppdateringar om allt och inget. Och själv sitter man där och uppdaterar facebook i tid och otid för att se vad folk gör...
Hursomhelst. Vi gick till öppnis idag, Cornelia fick sitt 3-månadersvaccin, och tog det riktigt bra. Tydligen svider en av sprutorna en del och av den hade hon blivit ledsen, men än har hon inte fått någon feber eller andra biverkningar vilket är skönt. Jenny meddelade mig helt kort, precis innan hon åkte iväg på en del ärenden, att en biverkning (dock en väldigt ovanlig) var att barnet blir helt lealöst, och förblir så i upp till 20 minuter. Men det slapp vi som sagt (skrivet?) att uppleva. Killarna fick måla lite med vattenfärg, tror att det var första gången för båda. Sebastian hade lite problem med vilken ordning man skulle göra saker i: han doppade penseln i vatten, tog lite färg, doppade penseln igen, och försökte sen att måla. Resultatet blev mest ett uppluckrat papper. Men han var glad ändå. När vi sen gick hem, så lekte killarna hur bra som helst jättelänge. Det är så skönt när det fungerar mellan dem. Alexander byggde en stor tågbana, med broar och hela konkarongen. Jag hoppas att det är mig han fått inspiration från :).
På eftermiddagen var det knytis på dagis, och vi var välkomna även fast killarna är lediga på måndagar. Det avlöpte som vanligt, kul att prova lite annorlunda mat. Vi (eller mest Jenny) gjorde bifteki med tzatziki, och det blev en halv bifteki kvar. Som jag åt upp hemma.

1 kommentar:

Maja sa...

Sebastian har målat med vattenfärger hemma hos oss. Olivia hade också svårt för ordningen förut, men nu har hon fått till det : )