måndag 20 september 2010

Medborgerlig plikt

Nu är röstningen avklarad, jag och Cornelia gick iväg till Sollentuna International School och värnade om demokratin. Jag ogillar alla partirepresentanter som står utanför vallokalen och ska trycka valsedlar i handen på en. Känns lite mobilabonnemangsförsäljare.
Efter det så var det bara att fortsätta med packningen. Det går sakta framåt, men vi borde väl hinna få ner allt, eller i alla fall det mesta, innan flytten. I värsta fall har vi en vecka på oss efter flytten att få bort det sista.
Sebastian somnade sent idag igen, vid 22:30 låg han och ropade. Strax efter det somnade han, och några minuter efter det hörde vi hur hans leksaker i sängen började röra på sig igen. När jag gick in och tittade satt han yrvaket på knä på golvet. Som tur var somnade han om igen.

1 kommentar:

Maja sa...

Hörde att du fick lite mer packat än Jenny. Men att ni fick en del annat bra gjort : )

Det här med valet känns lite tungt idag, det blev inte som jag hade tänkt det direkt...

Kul att du bloggar igen, det har jag missat : )