måndag 6 september 2010

Tredje måndagen

Idag var tredje måndagen jag har varit pappaledig efter det att Cornelia föddes. Det är grymt skönt, man slipper söndagsångesten som man har annars. Eller den finns fortfarande kvar (söndag är ju söndag liksom), men i och med att man slipper gå upp tidigt dagen efter så upplöses den. På något sätt.
Jag och killarna gick ut och cyklade på morgonen, så att Jenny och Cornelia fick sova. Vi kom ända bort till lekparken borta vid Sollentunamässan, och lekte där ett tag. På vägen hem blev det som vanligt, Sebastian orkade inte cykla längre, så jag fick bära honom och Alexanders sparkcykel. Efter lunchen spelade vi lite spel, först Pitfall till Wii (Sebastian garvar läppen av sig när huvudkaraktären gör illa sig eller ramlar), sen Gulo Gulo och till sist Stekta Ägg. Jag var lite orolig för vädret, det såg ut som att det skulle vara risk för regn, men vi gick ut och sparkade lite boll iallafall, och än har det inte börjat regna.
Satt och konverterade hela första säsongen av "Look around you" till mobilformat igår. Helt underbar komedi-serie från...Peter Serafinowicz. Jag rekommenderar helt klart att ta en titt på iallafall det första avsnittet, alla 8 finns tillgängliga på youtube.

Inga kommentarer: